Inici | Contextualització i diagnosi

Contextualització i diagnosi

Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els punts febles a millorar, cal fer una bona contextualització i diagnosi del centre. En aquest apartat hi trobareu aquesta informació de la qual derivaran els objectius a treballar en els propers cursos

CONTEXTUALITZACIÓ

Dades bàsiques del centre

L’escola està ubicada a l’Eixample de Barcelona, amb famílies que en la seva majoria poden satisfer les seves necessitats digitals.
El nostre alumnat disposa de dispositius digitals tant per aprendre com per l’oci. Puntualment, als alumnes de pla de xoc, els hi proporciona el centre.
El professorat, en la seva majoria, és proactiu cap a les noves tecnologies i tenen capacitat d’adaptació vers els canvis digitals.
L’equip directiu recolza la innovació tot i que està limitat pels pressupostos.
El professorat manifesta que li manca temps per aprofundir en les eines digitals.

Infraestructura

El nostre alumnat disposa de dispositius digitals tant per aprendre com per l’oci. Puntualment, als alumnes de pla de xoc, els hi proporciona el centre.
El centre disposa de dispositius digitals pel desenvolupament de la nostra pràctica, tot i que son insuficients per la demanda actual.
Estem iniciant un pla de robòtica que va des d’infantil fins a quart d’ESO basat en quatre pilars: construcció, mecànica, electrònica i programació.
Pràctiques del centre d’ús i aplicació de la tecnologia.
L’escola té un equip d’estratègia digital que vetlla per la confecció i el compliment del pla d’estratègia digital. Aquest equip col·labora en la millora del desenvolupament personal i continu de l’equip docent. Durant el confinament, també va donar suport i recursos per la implementació ràpida de l’entorn de les classes digitals. Això va significar un gran avenç en la competència digital de l’alumnat i el professorat (tant qualitatiu com quantitatiu).
Estem iniciant un pla de robòtica que va des d’infantil fins a quart d’ESO basat en quatre pilars: construcció, mecànica, electrònica i programació.
L’escola té un protocol per la protecció de dades i tots els documents estan sota la seguretat dels servidors de Microsoft.
Des d’infantil fins a secundària és fa un bon ús de les tecnologies per l’aprenentatge, a batxillerat, però es van introduint més lentament.

Procés d'elaboració

Per tal de fer la diagnosi es va emprar l’eïna Selfie.
Amb els resultats es van estudiar els punts d’interès per poder escollir els objectius i les activitats.
Per últim, es va establir la temporització d’aquests objectius i com i quan s’avaluaran.
 

DIAGNOSI DIGITAL DEL CENTRE

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:

  • Eina Selfie: l'informe de centre SELFIE aplega les opinions de l'equip directiu, el professorat i l'alumnat i les compara. Igual que un selfie de veritat, la informació recollida a
    SELFIE ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l'estratègia i la pràctica en l'ús de les tecnologies digitals d'ensenyament i aprenentatge. Aquesta enquesta ha estat passada a Equip Directiu, claustre del centre i alumnat des de Cicle Superior fins a 2n de Batxillerat.
  • Diagnosi elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part del grup impulsor dins la Comissió d’Estratègia Digital de Centre. S’ha analitzat: comunicació (portal de centre, intranet…), infraestructures i recursos i el seu ús i desenvolupament curricular.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.

 

Punts Forts

Dels resultats de la diagnosi hem pogut extreure uns punts forts que recollim en el següent esquema:

  • Alumnes de la ESO tenen ordinador propi
  • Verticalització de la competència digital
  • Espais per robòtica
  • Bona comunicació en la comunitat educativa de l’escola
  • Alumnes tenen accés a la tecnologia digital al centre, a casa per aprendre i per oci
  • Reunió setmanal equip estratègia digital
  • Recolzament equip directiu
  • Infraestructura general que recolza el funcionament Alumnes poden accedir a dispositius digitals de l’escola
  • Comunicació regular i ben organitzada amb les famílies i/o tutors (Teams i Alexia)
  • Tenim un pla d’estratègia digital verticalitzat
  • Formació amb col·laboració
  • Bona connectivitat a quasi tota l’escola (faltaria 61, 62)
  • Formació digital al professorat
  • El professorat utilitza recursos digitals en línia Creació de continguts digitals a primària
  • Bona utilització del software per part de l’alumnat
  • Proporcionem ordinadors als alumnes de pla de xoc
  • Inclusió digital de tots els alumnes de l’escola
  • Treballem amb Microsoft que s’encarrega de la protecció de dades
  • Protocols de protecció de dades

Els aspectes a millorar detectats durant aquesta diagnosi han estat tractacts entre l'Equip d'Estratègia Digital i l'Equip Directiu consensuant una sèrie d'objectius a treballar a mig plaç per poder fer créixer digitalment l'escola. Aquests objectius els trobareu en el seu apartat corresponent de la pàgina de l'EDC

Portes Obertes Immaculada

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.